۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

قدمی دیگر برای رهای از وابستگی ها






اخیرا موضوعی  فکر من را بخود مشغول کرده که در حال حاضر رسانه های گروهی هم از آن گزارش میدهند. من نمی دانم که آیا این روش تغذیه در ایران شناخته شده است یا نه؟
همانطور که میدانیدِِِ، وگانیستها از هر نوع محصول حیوانی حذر میکنند، حتی لباس و کفش آنها از مواد حیوانی تهیه نشده است. حالا من اینجا از زیر مجموعه ی دیگری به نام Freeganism  میخواهم توضیح بدهم.
 
 Freeganism   کسانی هستند که نه تنها از محصولات حیوانی صرفه نظر میکنند بلکه برای تغذیه شان پولی خرج نمی کنند. (گروه کوچکی از آنها خود را وگان تغذیه نمی کنند) با اعتقاد بر اینکه ما نبایدخود را آلوده جامعه مصرفی کنیم و دلیل دیگر این است که در این جوامع مواد غذایی بیشتر از حد به سطل آشغال ریخته میشود با توجه به اینکه گرسنگی در تمامی دنیا بیداد میکند. آنها بعد از ساعت کار سوپر مارکتها به سر سطل ها و یا کانتینرهای آشغال رفته و مواد غذایی، سبزیجات، میوه ویا حتی لباس خود را از آنجا تأمین میکنند. این روش زندگی ربطی به داشتن شغل یا پول نداردبلکه این گروه از انسانها با دید سیاسی و آگاهانه این روش زندگی را برای خود انتخاب کرده اند. اغلب آنارشیستها و یا کسانی که مواضع ضد سرمایه داری دارند، این نوع روشها را برای زندگی خود انتخاب میکنند.

از نظر جامعه شناس ها در آمریکا این گروه ها از چپ لیبرال تا چپ رادیکال، از طبقه متوسط و روشنفکر تشکیل شده اند. بعضی ها دارای شغل و بعضی ها آگاهانه از کار کردن صرف نظر میکنند ( کار مزدی)،
بطور مثال کار در قبال محل زندگی. 

این یک امکانی است برای فعالان سیاسی که مستقل بدون وابستگی به جامعه سرمایه داری زندگی کنند. طی تحقیقاتی در آمریکا در سال ۲۰۱۰، ارزش یک کانتینر حدود ۱۰۰ هزار دلار تأخمین زده شده بود.


 Freeganism  هدفش این است که از تأثیر منفی  افراد بر روی محیط زیست، حیوانات و مشارکت انسانها در جامعه سرمایه داری جلوگیری کند. 
 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.




سارا نبوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر