۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

حرکتهای اعتراضی بر علیه آزمایشات بر روی حیوانات در شرکت HLS



 

ظرف هفته هاست که در تمام دنیا حرکتهای اعتراضی، تظاهرات، اکسیونهای مستقیم تا خرابکاری و آتش سوزی از طرف فعالین محافظت از حیوانات بر علیه شرکت HLS و شرکتهای وابسته به آن صورت می گیرد. عکس العمل شرکتهایی که با HLS همکاری می کردند در قبال فشاری که  فعالین به آنها طی اکسیونها آوردند این بود که رابطه خود را با این شرکت خاتمه دهند. طی سه هفته اخیر سه شرکت  بزرگ روابط خود را با  HLS قطع کردند و شرکتهایی مثل Samedan LTD، Carl Stuart Group و Billy Bowie tankers کتبا" اعلام کردند که حاضر نیستند در آینده رابطه ای با این شرکت برقرار کنند. سالهاست که فعالین شرکتهای دیگر را تحت فشار قرارداده تا از شرکت  HLS فاصله بگیرند و یا کارمندان این شرکت  را متقاعد کرده  محل کار خود را ترک کنند. این عملیات موفقیت آمیز بوده تا آنجایی که این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهایی است که بر روی حیوانات آزمایش می کند و در کشورهای انگلیس و آمریکا آزمایشگاه های بزرگی  برای اهداف کثیفش دارد.
70.000 حیوان مختلف در آزمایشگاه های این شرکت نگهداری میشوند، از جمله بیش از 1000 تا سگ، 200 تا گربه، 1000 تا میمون، 4000 تا خوکچه هندی، 3000 تا پرنده، 2000 تا خرگوش، 4000 تا ماهی و همینطور حیوانات اهلی. هرروز بیش از 500 تا حیوان در اثر این آزمایشات جان خود را از دست می دهند.

این شرکت آزمایشاتی بخصوص در زمینه" سازگاری " مواد برای انسانها می کند، به عنوان مثال آزمایشات با آفت کش، علف کش، رنگهای مواد غذایی،  محصولات خانگی، ژنتیکهای ارگانیسم  که تغییر پیدا کرده اند، داروسازی، شرکتهای بیوتکنولوژی، صنایع شیمیایی و غیره. بر روی حیوانات هر نوعی موادی را که امکانش وجود دارد با انسان در تماس بیاید، آزمایش می کنند.

سالها HLS توانست،  چگونگی قتل عام حیوانات در آزمایشگاه هایش را پنهان نگه دارد. برای اولین بار در سال 1981  توسط یک شخص انگلیسی که  فعال حمایت از حقوق حیوانات بود، فجایع این آزمایشگاه ها به عموم گزارش داده شد. این شخص 8 ماه به عنوان نگهبان حیوانات در این شرکت کار کرد و بعد از آن توانست پرده از جنایات این شرکت بردارد.

همینطور بعد از چهار بار تحقیقات مخفیانه از طرف حامیان حقوق حیوانات توانستند به مدارک بیشتری دست پیدا بکنند، آنها مخفیانه از آزمایشگاه ها و محققان در حین کار فیلم برداری کردند. دریکی از این فیلم ها نشان داده میشود که چطور محققان مست و پاتیل یک توله سگ را میزنند وجوک  تعریف میکنند. کارمندان این شرکت بدلیل قانون حمایت از حیوانات در انگلیس بعدا" محاکمه شدند.

بدلیل کمپین بر علیه این شرکت، این شرکتی که یک شرکت انتقاعی پیشرو ما بین شرکتهای همکارش بود، وجهه خود را در دنیا از دست داد. همه وهمه از جمله سهامداران، عرضه کنندگان و هر کسی که با این شرکت کار میکرد، روابطش را با این  شرکت قطع کردند. HLS توانست با کمک بانک Natwest  وامی در حدود 24،5 میلیون پاند انگلیس در سا ل 1998 بگیرد و از ورشکستگی نجات پیدا کند.

بعد از بسته شدن مزرعه Katzenzucht Hillgrove که در آن زمان هدف مبارزاتی بزرگترین کمپین حمایت از حیوانات بود، درتاریخ نوامبر1999 SHAC - Stop Huntingdon Animal Cruelty تاسیس شد و آن هم با این هدف که حالا چه بعد از 5 هفته و یا 5 سال در این شرکت " HLS " را تخته کند.



با امید پیروزی برای این فعالین

ترجمه از سارا نبوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر